Selecteer een pagina
Image is not available
arrow
arrow

Haarwerkstudio “Mariska Hoetmer” de specialist in haarwerken

Wanneer u op zoek bent naar een expert op het gebied van haarwerken, bent u bij Haarwerkstudio “Mariska Hoetmer” op het juiste adres!

Onze haarwerker heeft:

– Ervaring in het aanmeten en afleveren van een haarwerk
– Ervaring in het knippen en vormen van een haarwerk
– Ervaring in het op maat maken en personaliseren van een haarwerk
– Ervaring met reparatie werkzaamheden
– Goede contacten met zorgverzekeraars en ziekenhuizen

In de kapsalon, is een ruimte ingericht voor cliënten die op zoek zijn naar een haarwerk. Het spreekt vanzelf dat er in deze ruimte rekening gehouden wordt met uw privacy.

Mocht het voor u niet mogelijk zijn om de kapsalon te bezoeken, dan bestaat de mogelijkheid van een huisbezoek.

Afspraak informatiegesprek

Het eerste vrijblijvende gesprek is mogelijk binnen 5 dagen, de haarwerker ruim de tijd om u te informeren over:

– De verschillende haarwerken, machinaal tot handgeknoopt, kwaliteit verschil, prijs
– Uitleg over onderhoud van het haarwerk
– Alternatief hoofdbedekking, zoals bijv. Sjaals, buff

Daarna wordt gekeken met behulp van enkele kleuren stalen naar de haar kleur en uw wensen en wat het beste bij uw gezicht past.

Samen bespreken met u het model door hoe u het wil dragen, meten uw hoofd maat op om zo de juist maat haarwerk te kunnen leveren. Het is vooral belangrijk dat u een goed gevoel heeft bij uw haarwerker.

Verschil tussen echt en synthetisch haar

Synthetisch haar

– Kunt u zelf wassen en laten drogen (op een daarvoor bestemde standaard)
– Er zijn speciale styling producten zoals haarlak en gel voor synthetisch haar
– Kleurvast
– Optisch vaak niet van echt te onderscheiden
– Makkelijk te wassen en in model te brengen
– Licht en luchtig
– Goed draagcomfort
– Goedkoper dan echt haar
– Hitte gevoelig (kan niet tegen hitte en wrijving)
– Synthetisch haar verdraagt geen hitte van bijv: föhn steil tang of krul set
– Let op bij koken: de hitte die komt van hete pannen kunnen uw haarwerk beschadigen
– Draai geen plukjes in synthetisch haar, hierdoor gaat de vezel kroezen (kapotte) vezel
– Hoe vaak u uw haarwerk wast is een persoonlijke keuze: dit is afhankelijk hoe intensief u uw haarwerk draagt

Echt haar

– Duurder dan synthetisch haar
– Heeft meer onderhoud nodig, deze moet altijd geföhnd of gewatergolfd worden
– Natuurlijke uitstraling
– Mogelijk om kleurnuances aan te brengen
– Moeilijker te wassen en in model te brengen
– Warmer in het dragen
– Zwaarder dan synthetisch
– Neiging tot verbleken
– Bij voorkeur laten verzorgen door de haarwerker

Wat je moet weten over haarwerken

Prijsklassen

De kosten van een haarwerk verschillen per type haarwerk, Echt haar is duurder dan synthetisch haar, en een hand geknoopte is ook weer duurder dan een geheel machinaal geknoopt haarwerk, meestal is het een combinatie van machinaal en mono top aan de bovenkant (handgeknoopt).

Vergoedingen

De basisvergoeding wordt door de zorgverzekeraar vergoed, wanneer u aanvullend verzekerd bent bieden sommige zorgverzekeraars een aanvullend bedrag. Voor meer informatie hierover kunt u of bij uw zorgverzekeraar terecht of wij kunnen voor u uitzoeken wat u vergoedt krijgt.

u

Reserveren

Als u nog niet zeker weet of u een haarwerk nodig heeft of niet weet wanneer, dan kan u uw haarwerk laten reserveren. Dit houdt in dat alles uitgezocht is zoals het model en de juiste kleur en dat het haarwerk gepast heeft. Het uitgekozen haarwerk blijft bij de haarwerker op voorraad tot op het moment dat u het nodig mocht hebben. Reserveren is kosteloos tot dat het haarwerk geknipt en of op maat gemaakt wordt.

Leveringstijd

Een confectie- haarwerk moet binnen een aantal dagen geleverd kunnen worden. De levering van een maat- haarwerk bedraagt 8 tot 12 weken. Een maat haarwerk is altijd uniek wordt voor die persoon zelf ontworpen door middel van een mal, maat- haarwerk is altijd handgeknoopt.

De voorbereidingen

Wanneer u weet dat u uw haar gaat verliezen als gevolg van een behandeling of ziekte, kunt u zich daar in zekere mate op voorbereiden:

– Overweeg om een korter kapsel te nemen
– Dep uw haar voorzichtig droog met een handdoek
– Gebruik geen föhn, stijltang, krultang of warme rollers
– Blijf uw haar ( voorzichtig ) kammen ook al heeft u last van haaruitval
– Slaap op een satijnachtig kussen, zo wordt er minder aan het haar getrokken
– Bescherm uw hoofdhuid tegen de zon door het dragen van sjaal/ mutsje/buff /pet/hoed
– Bescherm uw hoofdhuid nacht tegen het afkoelen door het dragen van turban of buff
– Reinig uw haar en hoofdhuid met speciale shampoo en conditioner en lotion. Wij adviseren MEDICEUTICALS die hebben een speciaal behandel methode voor chemotherapie, Zeer geschikt voor, tijdens en na de chemotherapie behandeling kalmeert de hoofdhuid, activeert de doorbloeding, verminderd jeuk en irritaties.(ook zeer geschikt tijdens cold -cap /ijs- kap behandeling ter ondersteuning tegen het uitvallen van uw haar.
– Moment van haarpijn moet u bellen voor het maken van een afspraak om het haar af te knippen en het haarwerk gaan dragen

Workshop “LOOK GOOD FEEL BETTER”

De workshop `Look Good Feel Better` richt zicht op de uiterlijke verzorging voor mensen met kanker. Een groep van maximaal 12 deelnemers
krijgen tips en adviezen over uiterlijke verzorging. Uw uiterlijk is op dit moment waarschijnlijk anders als gevolg van uw ziekte of de behandeling. Misschien stelt u zich wel eens de vraag hoe u dit veranderde uiterlijk het beste kan verzorgen en welke make-up kunt gebruiken.
Wij willen u hier bij helpen. Want wie zich goed verzorgt , voelt zich vaak ook beter ! Tijdens de workshop kunt u advies en instructie over de verzorging van uw huid tot het uiteindelijk aanbrengen van uw lippenstift.
De workshop wordt door de stichting `Look Good Feel Better` gratis verzorgt in veel ziekenhuizen.
Deze workshops worden verzorgd door vrijwilligers die gespecialiseerd zijn op het visagie, huidverzorging en haarwerken.
Kapsalon De Boer verleent haar medewerking aan de stichting `Look Good Feel Better` In het ziekenhuis Alkmaar MCA geven onze haarwerkers, tijdens de workshop, informatie over de haarwerken en over de verzorging en kunnen eventuele vragen beantwoord worden. De ervaring leert ons dat deelnemers erg enthousiast zijn over de workshop en met veel zelfvertrouwen en nuttige tips thuis aan de slag gaan.

SEMH

De SEMH (stichting erkenningsregeling leverancier medische hulpmiddelen) is een onafhankelijke organisatie die in samenspraak met de branche, gebruikersorganisaties en zorgverzekeraars, eisen opstelt waaraan een goed leverancier dient te voldoen. Elk jaar controleert de SEMH aan de hand van een toetsing of de erkende leverancier aan deze eisen voldoen.

De SEMH heeft tot doel het kwalificeren van leveranciers in de gezondheid zorg: het bevorderen van het imago in de markt van leveranciers en het bieden van

waarborgen aan afnemers die gebruiken maken van door leveranciers aangeboden diensten. Erkende leveranciers voldoen aan strenge  eisen die uitmonden in kwalitatief hoogwaardige leveringen van hulpmiddelen.

Kapsalon De Boer is aangesloten bij het SEMH

ANKO Haarwerk Specialist

Wilt u er zeker van zijn dat u met een professionele haarwerker te maken hebt? Ga dan naar een erkend haarwerkspecialist. Erkende haarwerkspecialisten zijn aangesloten bij de ANKO Sectie Haarwerken. Dat betekent dat u mag rekenen op professionaliteit, deskundigheid en kwaliteit. Ze waarborgen te allen tijde uw privacy. Alle erkende haarwerkspecialisten werken volgens algemene voorwaarden en zijn aangesloten bij De Geschillencommissie. Dit biedt u zekerheid en duidelijkheid! ANKO erkende haarwerkspecialisten hebben afspraken gemaakt met zorgverzekeraars, waardoor zij voor u kunnen declareren. De vergoeding wordt dan in mindering gebracht op de totaalprijs van het haarwerk.

Klachtenprotocol

Zijn er toch klachten met betrekking tot het haarwerk of de methode van werken dan behandelen wij deze op onderstaande werkwijze;

– Binnen 5 dagen nadat de klacht is binnen gekomen nemen wij die in behandeling
– Aanspreekpunt voor klachten is Mariska Hoetmer
– De klacht wordt schriftelijk vastgelegd op een klachtenformulier door klant, hiervan geven wij een schriftelijk ontvangst bevestiging aan de klant en vragen wij bij eventuele onduidelijkheden dit nog even goed toe te lichten.
– Wij melden klachtenprocedure aan de klant.
– De klacht wordt geanalyseerd zodat de oorzaak boven komt
– Er worden maatregelen genomen om de klacht op te lossen
– Er wordt gemeld aan de klant hoe wij de klacht gaan oplossen.
– Is er een fout gemaakt door ons ,gaan we bekijken hoe wij dit voor in de toekomst kunnen voorkomen.
– Aan de hand van alle verzamelde informatie lossen wij de klacht op.
– Mochten wij er niet samen uitkomen geven wij de klant de mogelijkheid om schriftelijk de klacht neer te leggen bij geschillencommissie. SGC stichting geschillencommissie consumenten, Deze stichting handelt de klacht af. Het doel van deze commissie is om de geschillen tussen consumenten en de ondernemer op goede, snelle en eenvoudige manier op te lossen.

Mariska Hoetmer
Van Aostastraat 4
1851 JC, Heiloo
072 533 7660

BTW NL184444378B01
KvK 37104972
AGB code 76/086774

Mariska Hoetmer

Van Aostastraat 4 1851 JC, Heiloo Plan je route!
Openingstijden
Maandag
Gesloten
dinsdag
08:00–17:30
woensdag
08:30–17:30
donderdag
08:00–17:30
vrijdag
08:00–21:00
zaterdag
08:00–16:00
zondag
Gesloten